Rechts af (surfreis met Blueboy)

De dagen die ik samen met blueboy en de jongens doorbreng gaan als een trein voorbij. Alles gaat in het ritme van eat-sleep-surf repeat en voor mijn gevoel kan ik dit nog jaren zo volhouden. Erromardie (waar ik de laatste keer over schreef) was een super fijne spot om mijn surfskills te verbeteren. Ik sliep met de camper pal naast het strand en genoot van een nacht vol gratis binaural waves vanuit de natuur. Het uitzicht van de Pyreneen in de verte was echter zo aanlokkelijk dat er unaniem werd besloten om nog een stukje dichter naar de grens van Spanje te rijden. Terwijl Blueboy zijn best deed om te laten zien dat hij nog steeds net zo fit was als 30jaar geleden genoot ik met volle teugen van het adembenemende landschap. Nooit had ik gehoopt dat Europa zo mooi was en tevens zo verassend. Ik was super blij dat ik de beslissing had genomen om te gaan roadtrippen en mijzelf de grote crime van een vliegtuig en het gesjouw met 20kg bagage te besparen..


                           


Uiteindelijk eindigden we in Hendaye het meest zuidelijke punt van de kust van Frankrijk.. Een prachtige baai strekt zich uit onder de bergen. Op het hoogste punt ligt een groot chateuax met daarom heen een sprookjesachtig bos. Toen ik de golven zag wist ik het! We blijven hier :-) 3 km met longboard golven, consistent en nog een aangename hoogte ook.. Ik verstopte blue boy achter de boulevard vlak naast een kerkje, dicht bij de zee en dat was alles wat ik nodig had. De komende dagen waren super relaxed, we gingen wandelen, surfen, lekker eten en eindelijk had ik tijd om lui op het strand te liggen en te lezen. Dat Hendaye ook het eindpunt was van mijn reis met Jord en Wouter had ik niet echt voorzien, dat het ook het eindpunt was van mijn rit zuidwaarts en het mooie weer ook niet helemaal.




Ik had besloten om een week eerder naar huis te gaan zodat ik nog bij mijn oma haar verjaardag aanwezig kon zijn. Toen ik vervolgens op de weerberichten zag dat het weer van zonnig prachtig naar hagelstenen ging besloot ik dat ik geen zin had om blueboy de lange weg naar portugal te laten afleggen. Met die beslissing nam ik afscheid van Wouter die verder ging richting Spanje en zette ik Jord af bij Biaritz, wederom was het niet mijn lot om naar Sanseb te gaan.. Opeens stond ik daar alleen met blueboy, mijn maatje.. Zonder plan of idee wat ik nou eigenlijk wilde gaan doen. We gingen rechts af opzoek naar nieuw avontuur.. 








Wil jij ook met Blue Boy op stap?? check dan Oldskoolcampers

Reacties